لیزر آبسه مقعدی
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

آیا جراحی فیستول با لیزر دردناک است؟


تقریبا بدون درد مدت زمان بهبودی بسیار کمتر است. مدرن ترین و به روزترین روش درمانی. اطمینان حاصل کنید که بافت اطراف را به خطر نمی اندازد.

 

بهبودی پس از جراحی فیستول با لیزر چقدر طول می کشد؟


زخم های ناشی از جراحی باز فیستول مقعدی حدود 6 هفته زمان نیاز دارد تا بهبود یابد. اما در مورد جراحی لیزر، بهبودی کامل بیش از 2-3 هفته طول نمی کشد.

 

بهبودی پس از جراحی آبسه پری مقعد چقدر طول می کشد؟


اکثر افراد می توانند 1 یا 2 روز پس از جراحی به سر کار یا روال عادی خود برگردند. احتمالاً حدود 2 تا 3 هفته طول می کشد تا آبسه مقعدی شما به طور کامل بهبود یابد. اکثر مردم بدون هیچ مشکلی بهتر می شوند.

 

بهترین درمان برای آبسه پری مقعدی چیست؟


برش و درناژ جراحی رایج ترین درمان برای انواع آبسه مقعدی است و معمولاً موفقیت آمیز است.

 

درمان فیستول با لیزر چیست؟


بستن فیستول پری آنال با لیزر یک روش کم تهاجمی و با عوارض کم است که یک راه نجات دهنده برای فیستول های پیچیده است و از آسیب اسفنکتر مقعدی محافظت می کند. متأسفانه، میزان موفقیت طیف گسترده ای که قبلاً گزارش شده بود (30-80٪)، محققان در جستجوی دستیابی به نرخ های بهتر هستند.

 

آیا لیزر درمانی جراحی محسوب می شود؟


جراحی لیزری نوعی جراحی است که در آن از پرتوهای نور مخصوص به جای ابزار برای اعمال جراحی استفاده می شود. لیزر مخفف "تقویت نور توسط انتشار تحریک شده تابش" است. لیزرها برای اولین بار در سال 1960 ساخته شدند.

 

آیا فیستول با لیزر قابل درمان است؟


نتیجه‌گیری: بستن لیزر یک درمان ایمن و مؤثر برای فیستول مقعدی ترانس‌فینتریک است. طول فیستول تنها عامل مهم پیش آگهی در هنگام بستن فیستول های مقعدی منحصراً با لیزر است: فیستول های کوتاه تر نتیجه بهتری دارند.

 

چگونه می توانم فیستول خود را بدون جراحی درمان کنم؟


درمان با چسب فیبرین در حال حاضر تنها گزینه غیرجراحی فیستول مقعدی است. این شامل تزریق چسب به فیستول توسط جراح در حالی است که شما تحت بیهوشی عمومی هستید. چسب به مهر و موم شدن فیستول و ترغیب آن به بهبودی کمک می کند.

 

آیا برای آبسه پری آنال جراحی لازم است؟


اکثر بیماران مبتلا به آبسه پری مقعدی نیازی به تخلیه بیشتر نخواهند داشت، اما برخی از آنها فیستول، مجرای زهکشی از کانال مقعدی به پوست ایجاد می کنند و ممکن است جراحی لازم باشد.

 

چرا دچار آبسه پری آنال می شوم؟


آبسه پری آنال یک عفونت سطحی است که به صورت یک توده قرمز حساس در زیر پوست نزدیک مقعد ظاهر می شود. عفونت زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری در غدد کریپت که کانال مقعد را پوشانده‌اند به دام می‌افتد. باکتری و مایع (چرک) جمع شده و تبدیل به یک توده قرمز و دردناک می شود (مانند "جوش").

آیا جراحی فیستول فوری است؟


فیستول ها نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند تا از بروز عفونت های جدی یا سایر مشکلات جلوگیری شود. گزینه های درمانی شامل داروها، جراحی یا هر دو است. فیستول زمانی ایجاد می شود که التهاب باعث ایجاد زخم یا زخم در دیواره داخلی روده یا اندام های مجاور شود.

 

فیستول چه بویی دارد؟


اگر فیستول وزیکوواژینال دارید، به احتمال زیاد مایع نشت کرده یا از واژن شما خارج می شود. اگر فیستول رکتوواژینال، کولوواژینال یا انترواژینال دارید، به احتمال زیاد ترشحات بدبو یا گاز از واژن خود دارید.

 

جراحی مقعد با لیزر چیست؟


لیزرها به عنوان یک گزینه کمتر تهاجمی به طور فزاینده ای در روش های مختلف جراحی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از تکنیک های جدید که می تواند به عنوان گزینه ای برای درمان فیستول مقعدی استفاده شود، تکنیک FiLaC™ (بستن لیزر فیستول) است. این شامل استفاده از فیبر لیزری برای مهر و موم کردن فیستول است.

 

چگونه برای جراحی مقعد با لیزر آماده می شوید؟


ممکن است قبل از عمل FiLaC آماده سازی لازم باشد، از جمله تنقیه رکتوم یک روز قبل از عمل برای آماده سازی روده برای جراحی و آماده سازی خود فیستول. این ممکن است شامل کاوش فیستول با کاتتر، تمیز کردن آن با سالین، و انجام برداشتن دهانه داخلی، قرار دادن فلپ میوموکوزال در جای خود باشد.





:: برچسب‌ها: بیماری های نشیمنگاهی , مقعد عفونی , بیرون زدگی , دمل ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: